Ciele programu
Problematika interkultúrneho manažmentu nie je zatiaľ pokrytá v študijných programoch magisterského štúdia, hoci poznanie princípov uplatňovania interkultúrneho manažmentu v medzinárodnom podnikaní a obchode sa zaraďuje medzi významné podmienky úspešnosti podnikania.
Cieľom kurzu je naučiť poslucháčov porozumieť významu interkultúrneho manažmentu v súvislosti s rozvojom globalizácie a medzinárodného podnikania.
Cieľová skupina
- Študenti magisterského štúdia VŠEMvs
- Absolventi magisterského/inžinierskeho štúdia
Obsah programu
- Význam kultúry v globalizácii, medzinárodnej ekonomickej integrácii a medzinárodnom podnikaní:
-
Pojem kultúra, zložky a dimenzie kultúry.
- Základné dimenzie kultúr.
- Hodnotové systémy.
- Typy kultúr a odlišnosť kultúr.
- Kultúrna diverzita.
- Kultúrne štandardy a normy.
- Kultúrna identita.
- Multikultúrne a interkultúrne prostredie.
- Interkultúrny manažment:
- Interkultúrne faktory.
- Interkultúrna kompetencia.
- Ako definovať cudziu kultúru.
- Ako zmapovať cudziu kultúru.
- Adaptácia v interkultúrnom prostredí.
- Medzinárodné podnikanie z hľadiska interkultúrneho manažmentu:
- Interkultúrne prostredie pre medzinárodné podnikanie.
- Interkultúrna kompetencia.
- Komunikácia v interkultúrnom prostredí medzinárodného podnikania.
Organizačná forma vzdelávania
Skupinová
Rozsah
8 vyučovacích hodín
Lektor
- PhDr. Silvia MATÚŠOVÁ, CSc.
Forma ukončenia
Osvedčenie o účasti