Ciele kurzu
Účastníci po absolvovaní kurzu budú:
- poznať princípy vedenia efektívnych porád a pracovných stretnutí
- vedieť riadiť interakciu na pracovných stretnutiach a poradách
- vedieť, aké sú kroky pri vyjednávaní a ako sa na ne pripraviť
- poznať techniky vyjednávania a vedieť, ako ich uplatniť v praxi
- poznať zásady argumentácie a argumentačné techniky
- vedieť identifikovať nečisté triky vo vyjednávaní a poznať techniky na ich spracovanie
Obsah kurzu
- Vedenie porád a pracovných stretnutí ako manažérska aktivita
- typy porád a pracovných stretnutí, roly účastníkov pracovných stretnutí a porád
- plánovanie a príprava porád, priebeh porád
-
Riadenie interaktivity na poradách a pracovných stretnutiach
- vedenie diskusie, otázky v diskusii, formulovanie záverov
- moderovanie mítingov a porád – úloha moderátora
- workshop – kedy a ako ho použiť
- Negociácia – základné predpoklady pre vyjednávanie a presviedčanie
- typológia vo vyjednávaní – rôzne typy ľudí vyžadujú rôzny prístup
- typy vyjednávania – pozičné a principiálne vyjednávanie
- Kroky vo vyjednávaní
- príprava na vyjedávanie a voľba stratégie
- otvorenie vyjednávania, budovanie porozumenia
- návrhy, diskusia o návrhoch, námietky, spracovanie námietok
- ukončenie vyjednávania – dohoda / nie dohoda
- Ťažké situácie vo vyjednávaní
- nečisté triky vo vyjednávaní – ako ich rozpoznať a ako ich spracovať
- manipulácia vo vyjednávaní, štandardné kontramanipulatívne reakcie
- „mŕtve body“ vo vyjednávaní – ako ich prekonať
- komunikačné a vzťahové problémy vo vyjednávaní, pravidlá dialógu
- emócie vo vyjednávaní – ako ich zvládať
- správanie sa ľudí pod tlakom - ako ochrániť svoje vlastné požiadavky
- Modelové situácie
- analýza príkladov z praxe účastníkov
- riešenie prípadových štúdií a modelových situácií, spätná väzba
Rozsah kurzu
2 dni